Skip to content Skip to footer
blank28 Temmuz 2025
blank2025-38
blank
blank

7555 Sayılı Kanunla Yapılan Vergi Düzenlemeleri

7555 sayılı Türk Parasının Kıymetini Koruma Hakkında Kanun ile Bazı Kanunlarda ve 635 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun 24 Temmuz 2025 tarihli Resmi Gazetede yayımlanmıştır.

Bu sirkülerimizde 7555 sayılı (“Bu”) Kanunla yapılan vergi düzenlemelerinden öne çıkanlar ele alınmıştır.

1) Kurumlar Vergisi Kanununa Yönelik Düzenlemeler

Bu Kanunun 18’ncı maddesiyle Kurumlar Vergisi Kanununun “İndirimli kurumlar vergisi ” başlıklı 32/A maddesinde önemli değişiklikler yapılmıştır. Yapılan değişiklikler uyarınca; 16/6/2025 tarihinden önce başvurusu yapılmış ve reddedilmemiş olanlar hariç, 24 Temmuz 2025 tarihinden itibaren alınan yatırım teşvik belgelerine uygulanmak üzere;

1.1. İndirimli kurumlar vergisi uygulaması, indirim hakkının kullanılabileceği ilk hesap dönemi dahil olmak üzere en fazla 10 hesap dönemi ile sınırlandırılmaktadır. Önceki düzenlemede bu konuda herhangi bir sınırlandırma bulunmamaktaydı. Diğer bir anlatımla, 10 hesap döneminde yararlanılan yatırıma katkı tutarları (“YKT”) toplamı ile yararlanılabilir potansiyel YKT’na ulaşılamaması halinde, kalan bakiye YKT’ndan müteakip dönemlerde yararlanılamayacaktır.

Örneğin,  24 Temmuz 2025 tarihinden sonra alınmış bir Yatırım Teşvik Belgesi’nde kayıtlı yatırım tutarının 100.000.000 TL, Yatırıma Katkı Oranının (YKO) %30, İndirimli Kurumlar Vergisi Oranının %60 ve 10 yıl içinde (2025-2034 yıllarında) fiilen YKT’larının toplamının 18.000.000 TL olduğu bir durumda, işletmen 12.000.000 TL tutarındaki YKT’dan fiilen yararlanamamış olacaktır. yararlanılan Öt yandan bazı yıllarda kazanç yetersizliği nedeniyle indirimli kurumlar vergisinden yararlanılamamış olması bu süreyi uzatmayacaktır)

Hesaplanan Yatırıma Katkı Tutarı:  Yatırım Tutarı (100.000.000 TL) * YKO (%30) = 30.000.000 TL

10 yıl içinde (2025-2034 yıllarında) fiilen YKT’larının toplamı                                  = 18.000.000 TL

Fiilen Yararlanılması İmkansız Hale Gelen YKT                                                      = 12.000.000 TL

1.2. Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Karara (Karar Sayısı: 9903) uygun şekilde; Kurumlar vergisi indirim oranı %60 olarak belirlenmiştir. Diğer bir anlatımla indirimli kurumlar vergisi oranı %10 olarak uygulanacaktır. Bu oran (%10) aynı zamanda yerel asgari kurumlar vergisi uygulamasındaki %10 oranı ile paralellik göstermektedir.

1.3. Kazanç elde edilmesine rağmen yararlanılmayan yatırıma katkı tutarlarının, müteakip dönemlerde dikkate alınamayacağı açık bir şekilde hüküm altına alınmaktadır. Önceki düzenlemede bu konuda açık bir düzenleme olmadığından ihtilaflara konu olmaktaydı.

Örneğin Şirket 2026 yılında gerçekleştirdiği yatırımlar nedeniyle 1.000.000 TL tutarında YKT’na hak kazandığı ve o yıla ilişkin olarak 800.000 TL kurumlar vergisi matrahı olmasına rağmen, (sehven ya da bilerek) indirimli kurumlar vergisi ödeme hakkını kullanmaz ise, sözü geçen 800.000 TL’lik YKT’nı müteakip dönemlerde de kullanamayacaktır.

1.4. Yatırıma katkı tutarına mahsuben, toplam yatırıma katkı tutarının %50’sini ve hak edilen yatırıma katkı tutarını geçmemek üzere; indirim hakkının kullanılabileceği ilk hesap dönemi dahil dördüncü hesap döneminin sonuna kadar kurumun diğer faaliyetlerinden elde edilen kazançlarına indirimli kurumlar vergisi oranı uygulatma konusunda Cumhurbaşkanına yetki verilmektedir. Bu yetki kullanılır ise diğer faaliyetlerden (indirime konu yatırım dışındaki faaliyetlerden) elde edilen kazançlara indirimli kurumlar vergisi oranı uygulanarak yatırıma katkı tutarının kullanılmasına yönelik uygulama, ilk hesap dönemi dahil en fazla 4 yıl ile sınırlandırılmış olmaktadır. Ayrıca, Cumhurbaşkanı’na 6745 sayılı Kanun kapsamındaki proje bazlı yatırımlar için süreleri ve oranı artırma konusunda yetki verilmiştir.

1.5. Yürürlük tarihi: Bu madde düzenlemeleri, 16/6/2025 tarihinden önce başvurusu yapılmış ve reddedilmemiş olanlar hariç, 24 Temmuz 2025 tarihinden itibaren alınan yatırım teşvik belgelerine uygulanacaktır. Önceki tarihli yatırım teşvik belgeleri kaynaklı indirimli kurumlar vergisi uygulaması bu düzenlemelerden (süre sınırlamaları, YKO vb.) etkilenmeyecektir

2) Teknoparklar İle 5746 Sayılı Kanuna Göre Uygulanan Ücret Gelir Vergisi ve Damga Vergisi İstisnalarına Tavan Sınırlaması Getirilmesine Yönelik Düzenleme

2.1. Bu Kanunun 11 maddesi ile 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanununun geçici 2 nci maddesinde yapılan değişiklik ile ücret gelir vergisi ve damga vergisi istisnalarına tavan getirilmektedir. Buna göre; Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde (“Teknopark”) çalışan AR-GE, tasarım ve destek personelinin bu görevleri ile ilgili ücretleri üzerinden hesaplanan gelir vergisi kesintisi (stopajı) ve damga vergisi istisnaları brüt asgari ücretin kırk katını aşmayan kısmı ile sınırlandırılmaktadır.

Böylelikle daha önce ücret düzeyinden bağımsız olarak uygulanan ücret istisnası, 1 Ağustos 2025 tarihinden itibaren hak kazanılacak ücretlerden başlamak üzere brüt asgari ücretin kırk katı ile sınırlandırılmaktadır. Buna göre 2025 yılı sonuna kadar aylık (26.005,50*40=) 1.040.220,00 TL’ye kadar olan ücretlere ilişkin gelir vergisi/damga vergisi matrahları istisnadan yararlanacak, aşan kısımlar ise gelir vergisi kesintisi (stopajı) ve damga vergisine tabi olacaktır. Ay içi kısmi çalışmalarda tavanın da buna göre uygulanacağını düşünmekteyiz.

Örneğin (XYZ) Teknoparkında 2025/Eylül ayında eksiksiz 31 gün çalışmış olan ücreti de 1.500.000 TL olan bir AR-GE personelinin 1.040.220,00 TL’ye kadar olan ücretine ilişkin gelir vergisi/damga vergisi (ki bu da sosyal güvenlik primi düşülmüş şekliyle 1.010.963,79 TL matraha denk düşmektedir.) istisnadan yararlanır iken, 489.036,21 TL’lik ücret kısmı gelir vergisine/damga vergisine tabi olacaktır.

Yukarıda verilen örnek çok basite indirgenmiştir. Başka ücret parametreleri de girdiğinde teknopark ücret istisnasının hesaplanmasının oldukça karmaşık bir hale dönüşeceğini söyleyebiliriz. Neyse ki, tavan oldukça yüksek olduğundan bu uygulamanın kapsamına giren AR-GE, tasarım ve destek personelinin sayısının çok sınırlı bir düzeyde kalacak olması en azından şimdilik bir çok işletmeyi bu uygulamanın dışında bırakabilecektir.

2.2. Öte yandan Bu Kanunun  19 maddesi ile 5746 sayılı Araştırma, Geliştirme ve Tasarım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun’un “İndirim, istisna, destek ve teşvik unsurları” başlıklı 3 üncü maddesinde de, 4691 sayılı Kanuna paralel bir düzenleme yapılmak suretiyle, başta Ar-Ge Merkezleri olmak üzere 5746 sayılı Kanun kapsamına giren işyerlerinde ya da Ar-Ge/Tasarım projelerinde çalışanlara sağlanan ücret gelir vergisi/damga vergisi istisnaları için benzer şekilde brüt asgari ücretin kırk katı tavanı getirilmektedir.  Bu kanunla yapılan düzenleme 1 Ağustos 2025 tarihinden itibaren hak kazanılacak ücretlerden başlamak üzere yürürlüğe girmektedir.

2.3. Yine Bu Kanunun 20 nci maddesi 6550 sayılı Araştırma Altyapılarının Desteklenmesine Dair Kanunun geçici 1 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi “Kamu personeli hariç olmak üzere, araştırma altyapılarında çalışan Ar-Ge ve destek personelinin bu görevleriyle ilgili ücretleri gelir vergisinden, bu kapsamda düzenlenen kâğıtlar damga vergisinden müstesnadır. İstisna uygulanacak ücret tutarı brüt asgari ücretin kırk katını aşamaz. Bu teşvikten yararlanacak olan destek personeli sayısı Ar-Ge personeli sayısının yüzde onunu aşamaz” şeklinde değiştirilmek suretiyle 4691/5746 sayılı kanunlardaki düzenlemeye paralel bir düzenleme yapılmıştır. Bu kanunla yapılan düzenleme 1 Ağustos 2025 tarihinden itibaren hak kazanılacak ücretlerden başlamak üzere yürürlüğe girmektedir.

3) Katma Değer Vergisi Kanununa Yönelik Düzenlemeler

3.1. Bazı kara taşıtlarının ulusal/iç güvenlik kurumlarına teslimi vergiden istisna edilmektedir

Bu Kanunun 6’ncı maddesiyle Katma Değer Vergisi Kanununun “Araçlar, Petrol Aramaları ve Teşvik Belgeli Yatırımlarda İstisna Araçlar, kıymetli maden ve petrol aramaları ile ulusal güvenlik harcamaları ve yatırımlarda istisna” başlıklı 13 üncü maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki “o” bendi eklenmek suretiyle aşağıdaki taşıtların münhasıran millî savunma ve iç güvenlik ihtiyaçlarında kullanılmak üzere Millî Savunma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Savunma Sanayii Başkanlığı ve Millî İstihbarat Teşkilatı Başkanlığına teslimi KDV’den istisna edilmektedir.

4760 sayılı Kanuna ekli (II) sayılı listenin aşağıdaki sırasında yer almakta olan;

  1. 87.03 G.T.İ.P. numarasında yer alan satırındaki motorlu taşıtlar (binek otomobilleri ve genel olarak insan taşımak üzere imal edilmiş diğer taşıt araçları – steyşın vagonlar ve yarış arabaları dahi)

Bu satırdaki taşıtların KDV’den istisna olabilmesi için;

1.1. Yük taşımasında kullanılıp azami ağırlığı 3,5 tonu aşmayan ve yolcu taşıma kapasitesi istiap haddinin %50’sinin altında,

1.2. Bu araçların bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilenler, binek otomobilleri, steyşın vagonlar, yarış arabaları, arazi taşıtları dışındaki araçlar,

olması gerekmektedir.

  1. 87.04 .T.İ.P. numarasında yer alan motorlu taşıtlar (eşya taşımaya mahsus motorlu araçlar)
  2. 87.11 G.T.İ.P. numaralarında yer alan taşıtlar (motosikletler)

Ayrıca madde metninde kullanılan bazı kavramlara da açıklık getirilmiştir. Buna göre;

Yolcu taşıma kapasitesi: Sürücü dahil toplam yolcu sayısının 70 kilogramla çarpılması suretiyle hesaplanır. Bu hesaplamada koltuk olmasa dahi, koltuk montajı için bulunan sabit tertibatlar da koltuk olarak dikkate alınır.

İstiap haddi: Bir aracın güvenle taşıyabileceği sürücü ve yolcu dahil toplam yük ağırlığıdır.

Bu düzenleme 24 Temmuz 2025 tarihinde yürürlüğe girmektedir.

3.2. Vakıflar Genel Müdürlüğünün yönettiği ve temsil ettiği mazbut vakıfların mülkiyetinde bulunan taşınmazların satışı vergiden istisna edilmektedir

Bu Kanunun 7’ncı maddesiyle Katma Değer Vergisi Kanununun “Sosyal ve Askeri Amaçlı İstisnalarla Diğer İstisnalar” başlıklı 17 nci maddesinin dördüncü fıkrasına aşağıdaki “p” bendinde yapılan değişiklik ile; Vakıflar Genel Müdürlüğünün yönettiği ve temsil ettiği mazbut vakıfların mülkiyetinde bulunan taşınmazların satışı suretiyle gerçekleşen devir ve teslimler de vergiden istisna edilmektedir.

Değişiklik öncesinde, Hazinece yapılan taşınmaz teslimi ve kiralamaları, irtifak hakkı tesisi, kullanma izni ve ön izin verilmesi işlemleri ile Toplu Konut İdaresi Başkanlığınca yapılan arsa ve arazi teslimleri, belediyeler ve il özel idarelerinin mülkiyetindeki taşınmazların devir ve teslimler vergiden istisna bulunmaktaydı. Böylelikle istisnanın kapsamı mazbut vakıflar lehine genişletilmektedir.

5737 Sayılı Vakıflar Kanunu uyarınca; Vakıflar Genel Müdürlüğünce yönetilecek ve temsil edilecek vakıflar ile mülga 743 sayılı Türk Kanunu Medenisinin yürürlük tarihinden önce kurulmuş ve 2762 sayılı Vakıflar Kanunu gereğince Vakıflar Genel Müdürlüğünce yönetilen vakıflara “Mazbut Vakıf” denilmektedir.

Bu düzenleme 24 Temmuz 2025 tarihinde yürürlüğe girmektedir

3.3. Petrol ürünlerinde ÖTV teminatı da KDV matrahına dahil edilmektedir

Bu Kanunun 8’inci maddesi ile, Katma Değer Vergisi Kanununun “İthalatta Matrah” başlıklı 21 inci maddesine eklenen (ç) bendi ile; Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (I) sayılı listede yer alan malların (petrol ürünleri) ithalinde hesaplanıp teminata bağlanan özel tüketim vergisinin, KDV matrahına dahil edilmesine ilişkin düzenleme yapılmıştır.

Bu düzenleme ile; ÖTV tutarına isabet eden KDV’nin ithalat aşamasında alınmasını sağlamak amaçlanmıştır.

Bu düzenleme 1 Ağustos 2025 tarihinde yürürlüğe girmektedir

4) Özel Tüketim Vergisi Kanununa Yönelik Düzenlemeler

4.1. Bazı kara taşıtlarının ulusal/iç güvenlik kurumlarına teslimi vergiden istisna edilmektedir

Bu Kanunun 13’ncü maddesiyle Özel Tüketim Vergisi Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (3) numaralı bendine “ç” alt bendi eklenmek suretiyle aşağıdaki taşıtların münhasıran millî savunma ve iç güvenlik ihtiyaçlarında kullanılmak üzere Millî Savunma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Savunma Sanayii Başkanlığı ve Millî İstihbarat Teşkilatı Başkanlığına teslimi ÖTV’den istisna edilmektedir.

4760 sayılı Kanuna ekli (II) sayılı listesinde yer almakta olan ;

  1. Yerli katkı oranı en az %40 olan mallar,
  2. 87.03 G.T.İ.P. numarasında yer alan satırındaki motorlu taşıtlar (binek otomobilleri ve genel olarak insan taşımak üzere imal edilmiş diğer taşıt araçları – steyşın vagonlar ve yarış arabaları dahi)

Bu satırdaki taşıtların KDV’den istisna olabilmesi için;

2.1. Yük taşımasında kullanılıp azami ağırlığı 3,5 tonu aşmayan ve yolcu taşıma kapasitesi istiap haddinin %50’sinin altında,

2.2. Bu araçların bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilenler, binek otomobilleri, steyşın vagonlar, yarış arabaları, arazi taşıtları dışındaki araçlar,

olması gerekmektedir.

  1. 87.04 .T.İ.P. numarasında yer alan motorlu taşıtlar (eşya taşımaya mahsus motorlu araçlar)
  2. 87.11 G.T.İ.P. numaralarında yer alan taşıtlar (motosikletler)

Ayrıca madde metninde kullanılan bazı kavramlara da açıklık getirilmiştir. Buna göre;

Yolcu taşıma kapasitesi: Sürücü dahil toplam yolcu sayısının 70 kilogramla çarpılması suretiyle hesaplanır. Bu hesaplamada koltuk olmasa dahi, koltuk montajı için bulunan sabit tertibatlar da koltuk olarak dikkate alınır.

İstiap haddi: Bir aracın güvenle taşıyabileceği sürücü ve yolcu dahil toplam yük ağırlığıdır.

Bu düzenleme 24 Temmuz 2025 tarihinde yürürlüğe girmektedir

4.2. Taşıtlarda ÖTV matrah eşikleri ve oranlarında değişiklikler yapılmıştır

Bu Kanunun 15’inci maddesi ile ÖTV Kanununa ekli (II) sayılı listenin 87.03 G.T.İ.P. numarasında yer alan “- Diğerleri” satırı altındaki bazı binek otomobillerin özel tüketim vergisi (ÖTV) oranları ile ÖTV oranlarına esas özel tüketim vergisi matrahları değiştirilmiştir.

Ancak bu Kanunla yapılan değişiklik uygulama olanağı bulamadan binek otomobillere ilişkin ÖTV matrah ve oranları, aynı gün yayımlanan 10115 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yeniden belirlenmiştir. Bu Karar 24 Temmuz 2025 tarihinde yürürlüğe girmektedir. Bu tarihten önce ve sonra geçerli olan ÖTV oranlarına sirkülerimizin sonundaki tabloda yer verilmiştir.

Ayrıca, 87.04 G.T.İ.P. numarasında yer alan “- Diğerleri” satırından sonra eklenen yeni satırla, azami yüklü kütlesi 3.500 kilogramı geçmeyen arazi taşıtlarının ÖTV oranı %50 olarak belirlenmiştir (önceki oran %4 idi)

Bu düzenleme 24 Temmuz 2025 tarihinde yürürlüğe girmektedir

5) Vergi Usul Kanununa Yönelik Düzenlemeler

5.1. Yoklama fişine yönelik düzenlemeler

Bu Kanunun 4’üncü maddesiyle Vergi Usul Kanununun “ Yoklama fişi” başlıklı 131’inci maddesine eklenen ikinci fıkra uyarınca; koordinat bazlı konum bilgisini ve yoklama yapılan yere ilişkin fotoğrafları içerecek şekilde elektronik ortamda tanzim edildiği durumlarda polis, jandarma, muhtar veya ihtiyar meclisi üyelerinin imzası aranmayacaktır. Maddenin (altı çizili) değişikliği de içeren yeni şekli aşağıdaki gibidir.

“Yoklama fişi:

Madde 131 – Yoklama neticeleri tutanak mahiyetinde olan “yoklama fişine” geçirilir.

Bu fişler yoklama yerinde iki nüsha tanzim olunarak tarihlenir, bulunursa nezdinde yoklama yapılan veya yetkili adamına imza ettirilir; bunlar bulunmaz veya imzadan çekinirlerse keyfiyet fişe yazılır ve yoklama fişi polis, jandarma, muhtar veya ihtiyar meclisi üyelerinden birine imzalatılır.

Şu kadar ki yoklama fişinin, bu Kanunun 132/A maddesi kapsamında, koordinat bazlı konum bilgisini ve yoklama yapılan yere ilişkin fotoğrafları içerecek şekilde elektronik ortamda tanzim edildiği durumlarda polis, jandarma, muhtar veya ihtiyar meclisi üyelerinin imzası aranmaz”

Bu düzenleme 24 Temmuz 2025 tarihinde yürürlüğe girmektedir

6) Diğer Düzenlemeler ve Yasalaştırılmasından Vazgeçilenler

6.1. Organize Sanayi Bölgeleri kredilerinde BSMV istisnası uygulanamayacaktır

Organize Sanayi Bölgeleri Kanununun (OSBK) 21 inci maddesinde OSB tüzel kişiliğinin, bu Kanunun uygulanması ile ilgili işlemlerde her türlü vergi, resim ve harçtan muaf olacağı düzenlenmiştir. Bu Kanunun 9’uncu maddesi ile madde metnine “ Bu muafiyetin 13/7/1956 tarihli ve 6802 sayılı Gider Vergileri Kanunu uyarınca ödenecek olan banka ve sigorta muameleleri vergisine şümulü yoktur. “ ibaresi eklenmek suretiyle OSB tüzel kişiliklerinin bankalardan kullandıkları krediler nedeniyle bankalar tarafından lehe alınan paralar için, Banka ve Sigorta Muameleleri Vergisi (BSMV) istisnasının uygulanamayacağı açık bir şekilde düzenlenmiştir.

Bu düzenleme 24 Temmuz 2025 tarihinde yürürlüğe girmektedir

6.2. Serbest bölgeler arası satışlara vergi istisnası yasalaşmamıştır

Bu Kanunun teklifi aşamasında, Serbest Bölgeler Kanunu’nun geçici 3 üncü maddesinde yapılması öngörülen bir düzenleme ile, serbest bölgede faaliyet gösteren mükelleflerin, aynı serbest bölgedeki veya diğer serbest bölgelerdeki mükelleflere yaptıkları ürün satışlarından elde ettikleri kazançların gelir ve kurumlar vergisinden istisna edilmesi öngörülmekteydi. Ancak bu düzenleme, TBMM Genel Kurulu’ndaki görüşmeler sırasında teklif metninden çıkarılmış ve kabul edilen Kanun metnine dahil edilmemiştir.

EK: 24 Temmuz 2025 tarihinden önce ve sonra geçerli olan ÖTV oranları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.

Mal İsmi Eski Oran Mal İsmi Yeni Oran
 – Diğerleri    – Diğerleri  
 — Motor silindir hacmi 1600 cm³’ü geçmeyenler    — Motor silindir hacmi 1400 cm3’ü geçmeyenler  
 — Özel tüketim vergisi matrahı 184.000 TL’yi aşmayanlar 45  — Özel tüketim vergisi matrahı 650.000 TL’yi aşmayanlar 70
 — Özel tüketim vergisi matrahı 184.000 TL’yi aşıp, 220.000 TL’yi aşmayanlar 50  — Özel tüketim vergisi matrahı 650.000 TL’yi aşıp, 900.000 TL’yi aşmayanlar 75
 — Özel tüketim vergisi matrahı 220.000 TL’yi aşıp, 250.000 TL’yi aşmayanlar 60  —  Özel tüketim vergisi matrahı 900.000 TL’yi aşıp, 1.100.000 TL’yi aşmayanlar 80
 — Özel tüketim vergisi matrahı 250.000 TL’yi aşıp, 280.000 TL’yi aşmayanlar 70    
 — Diğerleri 80  — Diğerleri 90
     — Motor silindir hacmi 1400 cm3’ü geçen fakat 1600 cm3’ü geçmeyenler  
     — Özel tüketim vergisi matrahı 850.000 TL’yi aşmayanlar 75
     — Özel tüketim vergisi matrahı 850.000 TL’yi aşıp, 1.100.000 TL’yi aşmayanlar 80
     — Özel tüketim vergisi matrahı 1.100.000 TL’yi aşıp, 1.650.000 TL’yi aşmayanlar 90
     — Diğerleri 100
 — Motor silindir hacmi 1600 cm³’ü geçen fakat 2000 cm³’ü geçmeyenler    — Motor silindir hacmi 1600 cm³’ü geçen fakat 2000 cm³’ü geçmeyenler  
 — Elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 50 kW’ı geçip motor silindir hacmi 1800 cm³’ü geçmeyenler    — Elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 50 kW’ı geçip motor silindir hacmi 1800 cm³’ü geçmeyenler  
 —- Özel tüketim vergisi matrahı 228.000 TL’yi aşmayanlar 45  —- Özel tüketim vergisi matrahı 1.250.000 TL’yi aşmayanlar 70
 —- Özel tüketim vergisi matrahı 228.000 TL’yi aşıp, 350.000 TL’yi aşmayanlar 50    
 —- Diğerleri 80  —- Diğerleri 80
 — Diğerleri    — Diğerleri  
 —- Özel tüketim vergisi matrahı 170.000 TL’yi aşmayanlar 130  —- Özel tüketim vergisi matrahı 1.650.000 TL’yi aşmayanlar 150
 —- Diğerleri 150  —- Diğerleri 170
 — Motor silindir hacmi 2000 cm³’ü geçenler    — Motor silindir hacmi 2000 cm³’ü geçenler  
 — Elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 100 kW’ı geçip motor silindir hacmi 2500 cm³’ü geçmeyenler    — Elektrik motoru da olanlardan elektrik motor gücü 100 kW’ı geçip motor silindir hacmi 2500 cm³’ü geçmeyenler  
 —- Özel tüketim vergisi matrahı 170.000 TL’yi aşmayanlar 130  —- Özel tüketim vergisi matrahı 1.650.000 TL’yi aşmayanlar 150
 —- Diğerleri 150  —- Diğerleri 170
 — Diğerleri 220  — Diğerleri 220
 — Elektrik motoru da bulunan araç dışından şarj edilebilir araçlardan, ağırlıklı birleşik kilometre başına karbondioksit emisyonu 25 gramın altında, eşdeğer elektrik enerjisiyle katedilebilir menzili 70 kilometre ve üzerinde olanlardan    — Elektrik motoru da bulunan araç dışından şarj edilebilir araçlardan, ağırlıklı birleşik kilometre başına karbondioksit emisyonu 25 gramın altında, eşdeğer elektrik enerjisiyle katedilebilir menzili 70 kilometre ve üzerinde olanlardan  
 — Motor silindir hacmi 1600 cm³’ü geçmeyenler    — Motor silindir hacmi 1600 cm³’ü geçmeyenler  
 —- Özel tüketim vergisi matrahı 1.350.000 TL’yi aşmayanlar 30  —- Özel tüketim vergisi matrahı 1.350.000 TL’yi aşmayanlar 45
 —- Diğerleri 60  —- Diğerleri 75
 — Motor silindir hacmi 1600 cm³’ü geçen fakat 1800 cm³’ü geçmeyenlerden özel tüketim vergisi matrahı 1.350.000 TL’yi aşmayanlar 70  — Motor silindir hacmi 1600 cm³’ü geçen fakat 1800 cm³’ü geçmeyenlerden özel tüketim vergisi matrahı 1.350.000 TL’yi aşmayanlar 85
       
 — Sadece elektrik motorlu olanlar    — Sadece elektrik motorlu olanlar  
 — Motor gücü 160 kW’ı geçmeyenler    — Motor gücü 160 kW’ı geçmeyenler  
 —- Özel tüketim vergisi matrahı 1.450.000 TL’yi aşmayanlar 10  —- Özel tüketim vergisi matrahı 1.650.000 TL’yi aşmayanlar 25
 —- Diğerleri 40  —- Diğerleri 55
 — Motor gücü 160 kW’ı geçenler    — Motor gücü 160 kW’ı geçenler  
 —- Özel tüketim vergisi matrahı 1.350.000 TL’yi aşmayanlar 50  —- Özel tüketim vergisi matrahı 1.650.000 TL’yi aşmayanlar 65
 —- Diğerleri 60  —- Diğerleri 75

 

Bu Sirkülerimize ilişkin görüş, öneri ve sorularınızı info@narcon.com.tr‘ye iletebilirsiniz.

Saygılarımızla.

NARCON YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK A.Ş.

www.narcon.com.tr

28.7.2025